tutvustus
transpordiprojektid
toetusvaldkonnad

Transpordiprojektid - kaardil näete transpordi investeeringute kavas olevaid projekte. Kava annab õiguse taotleda eurotoetust, projektitaotlused hindab ja kinnitab MKM
Vaata kaarti täismõõtmetes

Toetustasku – eurotoetused majanduses

Toetustasku on kohaks, kust leiad selgitavat infot eurotoetustest Eesti majanduses. Täpsemalt struktuurifondide (Euroopa Regionaalarengufondi, Euroopa Sotsiaalfondi ja Ühtekuuluvusfondi) toetustest, mida jagatakse Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valdkondades: ettevõtluses, innovatsioonis, turismis, transpordis, infoühiskonna arendamises ja energiasäästus elamumajanduses. Täpseid numbreid juba kasutuses olevate (väljamaksed) ning kasutusse võetavate (võetud kohustused) summade kohta näed Toetustasku graafikust, mida ajakohastame pidevalt. Graafik ja teised visuaalsed lahendused võimaldavad keerulisest eurorahade temaatikast saada kergelt jooksvat ülevaadet.

Meie üks soov on pakkuda laiemat tausta ja selgitavat infot eurotoetuste kasutamise kohta, tutvustada ja avada selle jagamist reguleerivat süsteemi ja rääkida huvitavatest projektidest ja arendustest, mida eurotoetustest toetame.

Ja teine soov on arendada arutelu Sinu ja meie ülejäänud lugejaskonnaga nendel teemadel. Sekkumiseks on Sul võimalus avaldada oma mõtteid ja kommenteerida postitusi või kirjutada meile: toetustasku@gmail.com. Anna meile teada, mis teemad Sind enam huvitavad ja millest Sa rohkem infot ootad! Siis teame seda juba järgmiste postituste puhul arvestada.

Toetustasku meeskond

Nele - MKM välisvahendite osakond
Martin - MKM välisvahendite osakond
Anneli - MKM välisvahendite osakond
Aivo - MKM riigi infosüsteemide osakond
Kristiina - MKM transpordi arengu osakond

Toetusvaldkonnad

Selgema ülevaate saamiseks, millistele tegevustele ja milliste asutuste kaudu on MKM valdkondades võimalik eurotoetusi taotleda, koostasime tabeli. Leiad selle siit kõrvalt.

Laiemad valdkonnad, kus eurotoetust jagatakse on: ettevõtlus, innovatsioon, turism, transport, infoühiskonna arendamine ja energiasääst elamumajanduses.

Head tutvumist!

reede, 6. august 2010

Esimesed uued rongid jõuavad Eestisse 2012. aastal

Sel nädalal kirjutati alla lepingud, millega ostetakse 18 uut elektri- ning 20 uut diiselrongi. Stadler FLIRT tüüpi reisirongid hakkavad Eestis sõitma 2013.-2014. aastal, kuid esimesed testrongid jõuavad kohale juba 2012. aasta lõpus.


Tegemist on suurepärase näitega eurotoetuste edukast kasutamisest, kuna 85% elektrirongide maksumusest finantseerib Euroopa Ühtekuuluvusfond. See tähendab, et ligi 1,25 miljardist kroonist kaetakse eurotoetustega rohkem kui miljard Eesti krooni.

Uute rongidega muutub oluliselt ka reisijate kasutusmugavus. Uutes rongides on olemas konditsioneerid, liikumispuudega inimestele sobiv sissepääs ning kogu rongi kattev Wi-Fi ühendus.

Tänu rongipargi kasvule võib oodata tihedamat sõidugraafikut ning välistatud pole ka uute liinide avamine. Rohkem pilte uutest rongidest saad vaadata siit.

7 kommentaari:

Jaan ütles ...

Kas rööbaste peale on ka mõeldud? Millise kiirusega need rongid Tallinn-Tartu vahel reaalselt liikuma hakkavad.

Nele ütles ...

Rongid hakkavad Tallinna ja Tartu vahel sõitma esialgu maksimaalselt kiirusega 120 km/h, kuid perspektiivis on võimalik lõiguti suurendada maksimaalselt kiirust kuni 160 km/h. Olemasolevad rööpad ja liiprid võimaldavad kiirust kuni 160 km/h, kuid selle kiiruse jaoks on vajalik signalisatsiooniseadmete ümberpaigutamine ja kohati ka mitmetasandiliste ristmike ehitamine.

Anonüümne ütles ...

Kas vastab tõele et Võru saab ka uue raudtee reisijate ooteplatvormi?Millised perspektiivid on üldse Valga-Võru-Koidula liinil?

Peeter ütles ...

Mugavuse koha pealt jääb mulje, et uute diiselmootoriga rongide puhul võimalik valida sisustust?
Kas osa ronge tulevad mugavate ja osa trammiistmetega?
Miks kõikides rongides ei võiks olla mugavad istmed, ka elektrirongides? Kui muidugi selge, millised mugavad istmed, millised "puuistmed" (nagu ütleb hr Meikar).
Kas mugavad kohad titekärudele ja ratastele igas vagunis?
Praegu vahel rongides reisijatel väga palju pagasit (pinkide vahel ja pinkidel). Kui palju arvestatud pagasimahutavusega? Usun, et meil rohkeim maakaid pakkidega kui Soomes või Hispaanias!
Kus on põhjalikult lahti seletatud (piltidega ja puha) uued rongid tutvumiseks sellega, mis ootab meid tulevikus? Või rongide tulekul selgub jälle, et reisijad vaeslapse osas viie rikkaima riigiga võrreldes?

Toetustasku ütles ...

Nii elektri- kui diiselrongides tulevad samasugused ning sealjuures ka mugavad istmed, mistõttu "puuistmeid" uutes rongides kindlasti ei kohta. Diiselrongides tuleb eraldi ka esimene klass, mille istmed veelgi mugavamad.
Nii diisel- kui elektrirongides on olemas kohad jalgratastele, lapsevankritele ja ratastoolidele. Pagasile on rongides ette nähtud pagasiriiulid.
Saame varsti pildid ka lõplikust rongide sisustusest, mille Toetustaskus kindlasti nähtavaks teeme. Seni on võimalik sisustusega tutvuda artikli juures oleva lingi kaudu.

Peeter ütles ...

Aitäh!
Siiski ei ütle vastused õieti midagi.
1. Kas tõesti on nii õhukesed istmed mugavad? Mis oleks kui telliks neid elektrirongi- või 2. kl istmeid kohe niipalju, et paigaldaks need ühele elektrirongi vagunile ja ka diiselrongi ühele vagunile?
2. Kas võiks prooviks need paigaldada nii, et pooled vastastikku ja pooled järjestikku? Siis saaks konkreetse pildi (tulevaste) reisijate rahulolust ja rahulolematusest nii lühikestel kui pikkadel sõitudel!? Ehk saaks "kujundada" mõlemas rongis umbkaudselt sarnase paigutuse, istmete vahed, pakiriiulid jms nagu Stadleril?
3. Mitu rattakohta on igas vagunis? Piltide järgi nii pole! Kui palju tavaliselt on rattaga sõitjaid praegustes rongides keskmiselt? Kas uute rongide korral on lootust suuremate gruppidega rattamatkale minnes rongi saada?
4. Kas saaks televisioonis või netis lühifilmi näidata Stadlerite sisustusest teistes riikides, kus enam-vähem sarnased vagunid?
Tänan juba ette!

Anonüümne ütles ...

I blog quite often and I seriously thank you for your content.
This great article has really peaked my interest.
I'm going to take a note of your site and keep checking for new details about once a week. I subscribed to your RSS feed too.
Here is my blog - transfer news man utd

Postita kommentaar