tutvustus
transpordiprojektid
toetusvaldkonnad

Transpordiprojektid - kaardil näete transpordi investeeringute kavas olevaid projekte. Kava annab õiguse taotleda eurotoetust, projektitaotlused hindab ja kinnitab MKM
Vaata kaarti täismõõtmetes

Toetustasku – eurotoetused majanduses

Toetustasku on kohaks, kust leiad selgitavat infot eurotoetustest Eesti majanduses. Täpsemalt struktuurifondide (Euroopa Regionaalarengufondi, Euroopa Sotsiaalfondi ja Ühtekuuluvusfondi) toetustest, mida jagatakse Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valdkondades: ettevõtluses, innovatsioonis, turismis, transpordis, infoühiskonna arendamises ja energiasäästus elamumajanduses. Täpseid numbreid juba kasutuses olevate (väljamaksed) ning kasutusse võetavate (võetud kohustused) summade kohta näed Toetustasku graafikust, mida ajakohastame pidevalt. Graafik ja teised visuaalsed lahendused võimaldavad keerulisest eurorahade temaatikast saada kergelt jooksvat ülevaadet.

Meie üks soov on pakkuda laiemat tausta ja selgitavat infot eurotoetuste kasutamise kohta, tutvustada ja avada selle jagamist reguleerivat süsteemi ja rääkida huvitavatest projektidest ja arendustest, mida eurotoetustest toetame.

Ja teine soov on arendada arutelu Sinu ja meie ülejäänud lugejaskonnaga nendel teemadel. Sekkumiseks on Sul võimalus avaldada oma mõtteid ja kommenteerida postitusi või kirjutada meile: toetustasku@gmail.com. Anna meile teada, mis teemad Sind enam huvitavad ja millest Sa rohkem infot ootad! Siis teame seda juba järgmiste postituste puhul arvestada.

Toetustasku meeskond

Nele - MKM välisvahendite osakond
Martin - MKM välisvahendite osakond
Anneli - MKM välisvahendite osakond
Aivo - MKM riigi infosüsteemide osakond
Kristiina - MKM transpordi arengu osakond

Toetusvaldkonnad

Selgema ülevaate saamiseks, millistele tegevustele ja milliste asutuste kaudu on MKM valdkondades võimalik eurotoetusi taotleda, koostasime tabeli. Leiad selle siit kõrvalt.

Laiemad valdkonnad, kus eurotoetust jagatakse on: ettevõtlus, innovatsioon, turism, transport, infoühiskonna arendamine ja energiasääst elamumajanduses.

Head tutvumist!

reede, 18. juuni 2010

Veerenni-Filtri - liiga palju head ühe projektiga

Juku transpordi investeeringute talitusest kirjutab:



Liiklejate poolt kaua ihaldatud ja oodatud Veerenni-Filtri ühendus on nüüdseks juba pea nädal olnud liiklejatele avatud ja tõsimeeli võib väita, et selles projektis on head rohkem kui algselt võis osata loota. Lisaks sellele, et projekt hõlbustab liikumist erinevate Tallinna linnaosade vahel, väheneb tänu nimetatud teelõigule ka Tallinna „pudelikaela“ Ülemiste liiklussõlme liikluskoormus, kuna uue teelõigu prognoositav liiklussagedus saab olema 15 tuhat autot tööpäevas. Ei saa jätta märkimata, et tänu nimetatud lõigule on järjest käega katsutavam ka Ülemiste liiklussõlme rekonstrueerimine ja ega ilma põhjuseta nimetata Veerenni-Filtrit eelmänguks Ülemiste projektile.

Kui algselt prognoositi projekti maksumuseks 56 miljonit krooni siis reaalsuses osutus see summa oluliselt väiksemaks ning kui projekti kogumaksumus tuli lõpuks 30,7 miljonit krooni, siis Tallinna linnale ja Eesti maksumaksjale läks projekt kokkuvõttes maksma vaid 4,6 miljonit krooni, sest ülejäänud 26,1 miljonit eraldati ERF rahadest.

Ühendustee ehitamise käigus rajati lisaks veidi enam kui ühe kilomeetri pikkusele sõiduteele ja kergliiklusteele ka vee- ja kanalisatsioonitrassid, gaasitrass, tänavavalgustus, paigaldati elektri- ja sidekaablid, foorisüsteemid ning tehti haljastus- ja liikluskorralduslikud tööd.

Lisaks eelnevalt mainitud positiivsetele aspektidele sai töö piirkonnas likvideeritud ka ehitustööde käigus ilmnenud keskkonnareostus, mis koosnes valdavalt naftaproduktidest. Nimetatud reostuse likvideerimiseks palus tellija abi ka Keskkonnainvesteeringute keskuselt ja viimane toetas pinnasereostuse likvideerimist keskkonnaprogrammist 5,5 miljoni krooniga.

Kuna uue tee piirkonnas oli aastatega „tublide“ kodanike poolt tekitatud omaalgatuslik prügimägi, siis selle projekti käigus sai ka see likvideeritud ja töövõtja hinnangul korjati kokku 25 tuhat tonni prügi.

Nii et kokkuvõtteks on väikesest projektist palju rõõmu...

1 kommentaar:

Radamsa ütles ...

....see kurikuulus reostus oli seal juba mitu aastakümmet ja sinnani ei huvitanud kedagi, selline max 2x2m plats kus varem oli Trammipargi autobaasi naftatünn. Lennukipommide ärakorjamine oli muidugi pluss aga neid on siin vist veel. Maaaluse veesoone sorkimine aga annab siiani tunda,maja nagiseb ja naksub siiani. Palju puid võeti maha, asemele istutatud aga pole seda sorti mis siin kasvad armastavad, osad juba kuivand, kastan ei kasva ju seal kus vaher armastab olla.
Miinuseid on veel aga need rohkem sellist kohalikku sorti, autoga sõitvat linnainimest need ei huvita.
Veider on ka tänava nimetus - Tehnika, see siin on samapalju Tehnika kui nt. Viru tänav Narva mnt. Sillast kuni Veerennini tehti uus tänav, nimetand siis nt. Lutheriks ja neid teisi tänavaid Lutheri põiguks mitte Pille tänavaks, mis küll kena naise nimi aga ajaloolisest vaatekohast....ikka jube möödapanek.

Ja ikkagi jääb mind huvitama kuidas see kolm kopatäit naftasegust liiva said 5,5 milj. maksma minna.... ja see 25 tuhat tonni prügi...see on ka vägev liialdus.
Aga noh, mis mine väike kohalik linnainimene ikka neist suurtest asjadest ;)

Postita kommentaar