Ootel olevatest projektidest tõsteti niiöelda põhinimekirja Tartu läänepoolse ümbersõidu ehitus, mille maksumus on 329,4 miljonit krooni ning millest Ühtekuuluvusfond finantseerib 85%.
Ülemiste liiklussõlme ehitus saab juurde 178 miljonit krooni, millest Ühtekuuluvusfondi osa on 75%. Sellega tagatakse sujuvam liiklus lennujaama ning linnapiiri vahelisel alal, rajatakse Kadrioru sadevete eelvoolusüsteem ning rajatakse raudteealune tunnel Järvevana tee ja Tehnika tänava pikenduse ühendusteena. Kuna tegemist on suurprojektiga, siis jõustuvad antud muudatused pärast Euroopa Komisjoni heakskiidu saamist.
Rahalisi vahendeid said juurde ka raudtee reisiplatvormide ehituse projekt (45,8 mln) ning Virtsu ja Kuivastu sadamates täiendavate kaide ja sildumissüsteemide rajamise projekt suurema ohutuse tagamiseks (25 mln).
Transpordi investeeringute kava kogumaht on 11,53 miljardit krooni, suurenedes varasemaga võrreldes 36 miljoni krooni võrra, samas kui struktuurivahendite kogumaht jäi varasemale 9,95 miljardile kroonile. Investeerngite kavas olevaid projekte toetatakse Ühtekuuluvusfondist ning Euroopa Regionaalarengu Fondist.
5 kommentaari:
kas ülemistele tuleb lisaks varemprojekteeritule veel üks tunnel ja laiendatakse tartu maanteed mõigus ?
Jah, täpsustuseks aga veel nii palju, et lisanduva tunneli all mõtleme siinkohal senise raudtee ja autotee ristumise kahetasandiliseks ehitamist Veerenni tänaval. Mõigus lennujaama ja linnapiiri vaheline maanteelõik saab tulevikus olema 2+2 koos kergliiklusteede, täiendavate juurdepääsuteede, sadevete ärajuhtimise jpm-ga.
Ülemiste on ÜF projekt. Huvitav, et Veerenni tunnel ses mõttes abikõlbulik on kui Sossi mäe tunnel (ühendus Laagna teega) ei olnud.
Mis saab Balti jaamast? Kas perroone lisandub? Kui lubadustest kinni peetakse, peaks ju palju rohkem liiklust tulevikus olema!
Kas ka bussijaama asukoht muutub? Balti jaama või Ülemiste rongipeatuse juurde?
Balti jaamas viiakse perroonid sarnaselt teiste perroonidega madalamale kõrgusele ning lisaks olemasolevatele uusi juurde ei ehitada. Olemasolevad platvormid võimaldavad teenindada ka tulevikus lisanduvaid ronge. Seda, kas mingil hetkel bussijaama asukohta muutma hakatakse, on veel vara öelda ning sõltub ennekõike Tallinna Linnaplaneerimise Ametist.
Postita kommentaar