tutvustus
transpordiprojektid
toetusvaldkonnad

Transpordiprojektid - kaardil näete transpordi investeeringute kavas olevaid projekte. Kava annab õiguse taotleda eurotoetust, projektitaotlused hindab ja kinnitab MKM
Vaata kaarti täismõõtmetes

Toetustasku – eurotoetused majanduses

Toetustasku on kohaks, kust leiad selgitavat infot eurotoetustest Eesti majanduses. Täpsemalt struktuurifondide (Euroopa Regionaalarengufondi, Euroopa Sotsiaalfondi ja Ühtekuuluvusfondi) toetustest, mida jagatakse Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valdkondades: ettevõtluses, innovatsioonis, turismis, transpordis, infoühiskonna arendamises ja energiasäästus elamumajanduses. Täpseid numbreid juba kasutuses olevate (väljamaksed) ning kasutusse võetavate (võetud kohustused) summade kohta näed Toetustasku graafikust, mida ajakohastame pidevalt. Graafik ja teised visuaalsed lahendused võimaldavad keerulisest eurorahade temaatikast saada kergelt jooksvat ülevaadet.

Meie üks soov on pakkuda laiemat tausta ja selgitavat infot eurotoetuste kasutamise kohta, tutvustada ja avada selle jagamist reguleerivat süsteemi ja rääkida huvitavatest projektidest ja arendustest, mida eurotoetustest toetame.

Ja teine soov on arendada arutelu Sinu ja meie ülejäänud lugejaskonnaga nendel teemadel. Sekkumiseks on Sul võimalus avaldada oma mõtteid ja kommenteerida postitusi või kirjutada meile: toetustasku@gmail.com. Anna meile teada, mis teemad Sind enam huvitavad ja millest Sa rohkem infot ootad! Siis teame seda juba järgmiste postituste puhul arvestada.

Toetustasku meeskond

Nele - MKM välisvahendite osakond
Martin - MKM välisvahendite osakond
Anneli - MKM välisvahendite osakond
Aivo - MKM riigi infosüsteemide osakond
Kristiina - MKM transpordi arengu osakond

Toetusvaldkonnad

Selgema ülevaate saamiseks, millistele tegevustele ja milliste asutuste kaudu on MKM valdkondades võimalik eurotoetusi taotleda, koostasime tabeli. Leiad selle siit kõrvalt.

Laiemad valdkonnad, kus eurotoetust jagatakse on: ettevõtlus, innovatsioon, turism, transport, infoühiskonna arendamine ja energiasääst elamumajanduses.

Head tutvumist!

neljapäev, 25. november 2010

Muudatused transpordi investeeringute kavas

Eelmisel nädalal kinnitas valitsus transpordi investeeringute kava muudatuse, millega lisandub üks ning täiendatakse mitmeid teisi projekte. Muudatused said võimalikuks tänu olemasolevate projektide maksumuse odavnemisele.

Ootel olevatest projektidest tõsteti niiöelda põhinimekirja Tartu läänepoolse ümbersõidu ehitus, mille maksumus on 329,4 miljonit krooni ning millest Ühtekuuluvusfond finantseerib 85%.

Ülemiste liiklussõlme ehitus saab juurde 178 miljonit krooni, millest Ühtekuuluvusfondi osa on 75%. Sellega tagatakse sujuvam liiklus lennujaama ning linnapiiri vahelisel alal, rajatakse Kadrioru sadevete eelvoolusüsteem ning rajatakse raudteealune tunnel Järvevana tee ja Tehnika tänava pikenduse ühendusteena. Kuna tegemist on suurprojektiga, siis jõustuvad antud muudatused pärast Euroopa Komisjoni heakskiidu saamist.

Rahalisi vahendeid said juurde ka raudtee reisiplatvormide ehituse projekt (45,8 mln) ning Virtsu ja Kuivastu sadamates täiendavate kaide ja sildumissüsteemide rajamise projekt suurema ohutuse tagamiseks (25 mln).

Transpordi investeeringute kava kogumaht on 11,53 miljardit krooni, suurenedes varasemaga võrreldes 36 miljoni krooni võrra, samas kui struktuurivahendite kogumaht jäi varasemale 9,95 miljardile kroonile. Investeerngite kavas olevaid projekte toetatakse Ühtekuuluvusfondist ning Euroopa Regionaalarengu Fondist.

5 kommentaari:

ivar ütles ...

kas ülemistele tuleb lisaks varemprojekteeritule veel üks tunnel ja laiendatakse tartu maanteed mõigus ?

Martin ütles ...

Jah, täpsustuseks aga veel nii palju, et lisanduva tunneli all mõtleme siinkohal senise raudtee ja autotee ristumise kahetasandiliseks ehitamist Veerenni tänaval. Mõigus lennujaama ja linnapiiri vaheline maanteelõik saab tulevikus olema 2+2 koos kergliiklusteede, täiendavate juurdepääsuteede, sadevete ärajuhtimise jpm-ga.

Anonüümne ütles ...

Ülemiste on ÜF projekt. Huvitav, et Veerenni tunnel ses mõttes abikõlbulik on kui Sossi mäe tunnel (ühendus Laagna teega) ei olnud.

Peeter ütles ...

Mis saab Balti jaamast? Kas perroone lisandub? Kui lubadustest kinni peetakse, peaks ju palju rohkem liiklust tulevikus olema!
Kas ka bussijaama asukoht muutub? Balti jaama või Ülemiste rongipeatuse juurde?

Martin ütles ...

Balti jaamas viiakse perroonid sarnaselt teiste perroonidega madalamale kõrgusele ning lisaks olemasolevatele uusi juurde ei ehitada. Olemasolevad platvormid võimaldavad teenindada ka tulevikus lisanduvaid ronge. Seda, kas mingil hetkel bussijaama asukohta muutma hakatakse, on veel vara öelda ning sõltub ennekõike Tallinna Linnaplaneerimise Ametist.

Postita kommentaar