Kokku on meil sel perioodil 1,21 miljardit eurot eurotoetusteks ja ümmarguse numbri saime täis viimasel neljapäeval ehk 1212 päevaga alates praeguse perioodi esimesest rahastamisotsusest.
Esimene selle perioodi rahastuse saanud projekt MKMi haldusalas oli RIA poolt elluviidav Infoühiskonna teadlikkuse tõstmise programm, mis sai rahastusotsuse 19. detsembril 2007 kogusummas 50 miljonit krooni (3,2 miljonit eurot).
1212 päeva hiljem sai ERDFist täpselt samas summas rahastusotsuse Isoklaas OÜ. Selle otsusega ületasimegi miljoni eurose verstaposti MKMi kohustuste osas.
Vaadates perioodi algusesse tagasi võib öelda, et päris 1. jaanuaril 2007 me kohe toetuste jagamiseni ei jõudnud:
- KredExi poolt oli käesoleva perioodi esimeseks võetud kohustuseks Stardi- ja Mikrolaenu käendusprogramm, mille rahastamine ESFist kinnitati 28. märtsil 2008.
- EASi poolt otsustati perioodi esimesed toetused Alustava ettevõtja stardi- ja kasvutoetuse meetme raames 1. aprillil 2008:
- SNP Projekt OÜ projekteerimise tarkvara soetamist toetati ESFist 3195 euroga ning
- Daire Oidemaa FIE juuksurisalongi avamist 1646 euroga. - Transpordi poolelt sai käesoleva perioodi esimese rahastusotsuse Saarte Liinide AS-i Piirissaare ja Laaksaare sadamate rekonstrueerimise projekt, mida toetati 11. septembril 2008 ERDFist ligi 1,8 miljoni euroga.
Aga see-eest on asjad kiirelt sujunud alates 2009. aastast.
Tänaseks kohustustega kaetud ühest miljardist eurost on reaalsete tegude ja kuludeni jõutud pisut alla poole miljardi euro ulatuses ning uuteks otsusteks ja valikuteks on jäänud veel 0,21 miljardit.
Seega tegemist veel on. Ja tahaks loota, et selle 1 miljardi ulatuses juba tehtud tegude ja eesmärgipäraselt kasutatud eurode üle võime rõõmustada 2012 lõpus.
2 kommentaari:
1.Kas on olemas mingi seisukoht
Valga-Võru-Koidula raudtee rekontstrueerimise ja selle liini platvormide ehitamise osas aastatel 2014-2015?
2.Kas Tapa-Narva liini platvormid saavad rahastuse perioodist 2014-2020?
Võru-Valga lõik vajab enne reisirongi liikluse avamist suuremaid investeeringuid, esialgsetel hinnangutel suurusjärgus 16 miljonit eurot. Seal tuleks renoveerida reisiplatvormid ja parandada raudteed, et tõsta kiiruseid 100-120 km/h. Seega sel või tuleval aastal sel liinil reisirongid sõitma ei hakka.
Järgmise perioodi osas algavad läbirääkimised selle aasta teises pooles. Pärast seda, kui Eesti on Euroopa Komisjoniga valdkondade rahastamise osas kokkuleppele jõudnud, saab hakata planeerima ka juba konkreetsemaid projekte.
Postita kommentaar