tutvustus
transpordiprojektid
toetusvaldkonnad

Transpordiprojektid - kaardil näete transpordi investeeringute kavas olevaid projekte. Kava annab õiguse taotleda eurotoetust, projektitaotlused hindab ja kinnitab MKM
Vaata kaarti täismõõtmetes

Toetustasku – eurotoetused majanduses

Toetustasku on kohaks, kust leiad selgitavat infot eurotoetustest Eesti majanduses. Täpsemalt struktuurifondide (Euroopa Regionaalarengufondi, Euroopa Sotsiaalfondi ja Ühtekuuluvusfondi) toetustest, mida jagatakse Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valdkondades: ettevõtluses, innovatsioonis, turismis, transpordis, infoühiskonna arendamises ja energiasäästus elamumajanduses. Täpseid numbreid juba kasutuses olevate (väljamaksed) ning kasutusse võetavate (võetud kohustused) summade kohta näed Toetustasku graafikust, mida ajakohastame pidevalt. Graafik ja teised visuaalsed lahendused võimaldavad keerulisest eurorahade temaatikast saada kergelt jooksvat ülevaadet.

Meie üks soov on pakkuda laiemat tausta ja selgitavat infot eurotoetuste kasutamise kohta, tutvustada ja avada selle jagamist reguleerivat süsteemi ja rääkida huvitavatest projektidest ja arendustest, mida eurotoetustest toetame.

Ja teine soov on arendada arutelu Sinu ja meie ülejäänud lugejaskonnaga nendel teemadel. Sekkumiseks on Sul võimalus avaldada oma mõtteid ja kommenteerida postitusi või kirjutada meile: toetustasku@gmail.com. Anna meile teada, mis teemad Sind enam huvitavad ja millest Sa rohkem infot ootad! Siis teame seda juba järgmiste postituste puhul arvestada.

Toetustasku meeskond

Nele - MKM välisvahendite osakond
Martin - MKM välisvahendite osakond
Anneli - MKM välisvahendite osakond
Aivo - MKM riigi infosüsteemide osakond
Kristiina - MKM transpordi arengu osakond

Toetusvaldkonnad

Selgema ülevaate saamiseks, millistele tegevustele ja milliste asutuste kaudu on MKM valdkondades võimalik eurotoetusi taotleda, koostasime tabeli. Leiad selle siit kõrvalt.

Laiemad valdkonnad, kus eurotoetust jagatakse on: ettevõtlus, innovatsioon, turism, transport, infoühiskonna arendamine ja energiasääst elamumajanduses.

Head tutvumist!

neljapäev, 31. detsember 2009

Tehnilise Järelvalve Ameti töökas aasta...

Kolleeg Jaak Tehnilise Järelvalve Ametist (TJA) kirjutab:


„Aasta 2009 oli Tehnilise Järelevalve Ametile väljakutsete aeg, sest toetused raudteesektorile kasvasid hüppeliselt. Aastal 2010 on lisaks oodata uute projektide käivitumist ning hakkame nägema ka tehtud töö tulemusi.”
- Raigo Uukkivi

Aasta 2009 oli eurorahade kasutamise mõistes raudteesektori jaoks murranguline. Eurotoetuste hulk tõusis võrreldes varasemaga märkimisväärselt. Transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kavas sisaldub kokku 6 raudteeprojekti, mis võivad Euroopa Liidult toetust saada kokku kuni 2,3 miljardit krooni. TJA kui noore asutuse jaoks on see tähendanud väljakutset nii rakendusüksusena kui ka struktuuritoetuste-alase tegevuse sidumisel muude asutuse funktsioonidega.


Kui perioodil 2004-2006 tegeleti peamiselt võrdlemisi vähese rahalise mahuga ning ettevalmistava iseloomuga töödega, siis uuel perioodil on toimumas suuremahulised ehitusprojektid.


Aastal 2009 läksid käima esimesed projektid, mille tulemusena tõuseb reisijateveo kvaliteet senisega võrreldes täiesti uuele tasemele. Ühtekuuluvusfondi (ÜF) abiga rekonstrueeritakse Tallinn-Tapa raudteelõik, mille valmimise järel võivad reisirongid sõita Tartu suunas kiirusega kuni 120 km/h. See toob meid jälle sammukese lähemale Rail Baltica plaanide realiseerumisel, mis tähendaks reisirongiliikluse taastamist lõunanaabritega ja ka võimalust reisida raudteed mööda kaugemale Kesk-Euroopasse.


Algas ka kaks projekti olemasolevate peatuskohtade rekonstrueerimiseks. Kokku uuendatakse ligikaudu 100 reisiplatvormi üle kogu Eesti! Uuendatud platvormid ehitatakse vastavalt Euroopa standarditele ette nähtud kõrgusele 550 mm, mis vastab hangitavate uute reisirongide vajadustele.


Eelnevad projektid on tihedalt seotud kõige suuremahulisema 2009. aastal käivitunud projektiga, mis ühtlasi saab olema ka kõige silmaga nähtavam uuendus reisijate jaoks. Praegu kasutuselolevad elektrirongid on füüsiliselt ja moraalselt vananenud ning neid saaks häireteta kasutada veel vaid mõned aastad. ÜFi toega soetab AS Elektriraudtee 18 uut elektrirongi, mis vahetavad täielikult välja seni kasutatavad rongid. Riigihange algas 2009. aasta suvel ning sõelale on jäänud vaid kogemustega ja suured Euroopa rongitootjad, mis lubab eeldada saabuvate rongide kõrget kvaliteeti.


2010. aastal lisanduvad loodetavasti elluviidavate projektide hulka olemasolevate elektriraudtee kontaktliinide rekonstrueerimine Tallinn-Paldiski liinil ning Türi-Viljandi raudteelõigu uuendamine. Viimane projekt tähendab ühtlasi ka eurotoetuste jõudmist seni arendustegevuses tahaplaanile jäänud Edelaraudtee Infrastruktuuri AS poolt majandatavatele raudteeliinidele.

Mööduv aasta on olnud TJA jaoks töine ja kindlasti huvitav. 2010. tõotab tulla vähemalt sama sündmusterohke ning siis saame nautida juba esimesi käegakatsutavaid tehtud töö vilju. Kindel on see, et Tehnilise Järelevalve Amet jätkab arenemist koostöös terve raudteesektoriga.


Vaheldusrikast 2010. aastat!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar