reede, 9. aprill 2010
Loo-Maardu maanteelõik
Sellel nädalal algasid ehitustööd Loo-Maardu maanteelõigul, mille käigus rajatakse 3,7km ulatuses 6-rajaline ning 3,1km ulatuses 4-rajaline I klassi nõuetele vastav maantee.
Renoveeritavale maanteelõigule lisaks ehitatakse kaks eritasandilist ristmikku Loo ja Maardu juurde ning osaliselt muudetakse Jõelähtme eritasandilist ristmikku. Samuti ehitatakse uuele teelõigule 5,8km jagu kogujateid, 8 km kergliiklusteid, 564m müratõkkeseina, kaks tunnelit ja sild jalakäijatele ning jalgratturitele. Üle Pirita jõe kulgev vana raudteesild ehitatakse ümber kergliiklussillaks.
Ehitustööd valmivad 2011. aasta lõpuks ning lähevad maksma 381,3 mln krooni, millest 80% tuleb Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.
Renoveeritavale maanteelõigule lisaks ehitatakse kaks eritasandilist ristmikku Loo ja Maardu juurde ning osaliselt muudetakse Jõelähtme eritasandilist ristmikku. Samuti ehitatakse uuele teelõigule 5,8km jagu kogujateid, 8 km kergliiklusteid, 564m müratõkkeseina, kaks tunnelit ja sild jalakäijatele ning jalgratturitele. Üle Pirita jõe kulgev vana raudteesild ehitatakse ümber kergliiklussillaks.
Ehitustööd valmivad 2011. aasta lõpuks ning lähevad maksma 381,3 mln krooni, millest 80% tuleb Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.
Labels:
jooksen ja teatan,
transpordilahendused
7 kommentaari:
Tundub hea uudisena, kuid mitu aastat selle objektiga plaanidest maas ollakse?
Kuidas on Väo sõlmega, mis praegu pakist lahti seotud on? Ilma Väo sõlmeta ei ole sest lahendusest palju abi.
Tõepoolest, projekti edenemine on viibinud seoses erinevate probleemide esilekerkimisega. Probleemiks on osaliselt projekti maa-alasse ulatuv Natura ala, Pirita jõe kaitseala, erinevate kooskõlastuste saamine jne. Osapooled on aktiivselt otsinud probleemidele lahendust ja läbimurre on lähedal.
Loo-Maardu rekonstrueerimine on osa suurprojektist „E20 Tallinn-Narva maantee Väo-Maardu teelõigu ehitus“, millele on oma heakskiidu andnud Euroopa Komisjon ja mille tulemusena leiab ka Väo sõlm lahenduse. Projekti plaanidega võite tutvuda Maanteeameti kodulehel (http://www.mnt.ee/atp/?id=3033).
Mil viisil see läbimurre võiks teostuda kui Väo sõlme naabruses on mitmed planeeringud mis Väo projektiga ei haaku? Mõlemad Lasnamäe planeeringud (elamualade ja tööstusalade omad) näiteks.
Tallinna linnal on hetkel käimas Väo detailplaneering (DP) ja Lasnamäe tööstusalade üldplaneeringu menetlus.
Keskkonnaamet menetleb nende planeeringute KSH-sid (keskkonnamõju strateegiline hindamine) koos.
Lasnamäe tööstusalade üldplaneeringu KSH pole veel nii valmis, et seda esitada Keskkonnaametile. Samas viibib Väo DP kehtestamine, mille KSH esitati Keskkonnaametile detsembris 2009 ja mille kohta esitatud ettepanekud on arutlemisel.
Hetkel siis puudub Väo tehnilisel projektil TLN Keskkonnaameti kooskõlastus, mis sõltub Lagedi tee ja Peterburi tee piirkonna detailplaneeringute (Väo DP) KSH (sh Pirita jõe Natura 2000 ala hindamise aruanne) ja Lasnamäe tööstusalade üldplaneeringu KSH kinnitamisest ja sealsetest tingimustest. Kui mõlemad KSHd on kooskõlastatud, siis on võimalik kehtestada Väo DP ja minna edasi.
Näiteks Väo karjääri rajatud elektrijaama planeering kinnitati tingimustel, et põletatav kraam tuuakse raudteega. Tegelikkuses on kasutusel autotransport ja väga suure tõenäosusega raudteed ei tule. Kahtlen tõsiselt, kui palju oli Väo sõlme projekteerijatel, aga ka Tallinna ringtee projekteerijatel adekvaatset infot selle kohta, milline liiklus ja kuidas just endise Väo karjääri aladega seondub.
Teadaolevalt muutusid Natura ala osas kas piirid või tingimused ja tulemusena ei ole Keskkonnaamet enam nõus Väo sõlme projektiga.
Lssnamäe tööstusalade üldplaneeringu KSH on esitatud Keskkonnaametile juba möödund aasta septembris, samuti on toimunud selle avalikud arutelud.
Kinnitame, et projekteerija on asjadega kursis. Spekulatsioone on alati mitmesuguseid, eriti siis kui on tegu sellise suure ja paljusid osapooli mõjutava projektiga.
Millised eeltoodud kommentaaris esitatud väited on spekulatiivsed?
Postita kommentaar