tutvustus
transpordiprojektid
toetusvaldkonnad

Transpordiprojektid - kaardil näete transpordi investeeringute kavas olevaid projekte. Kava annab õiguse taotleda eurotoetust, projektitaotlused hindab ja kinnitab MKM
Vaata kaarti täismõõtmetes

Toetustasku – eurotoetused majanduses

Toetustasku on kohaks, kust leiad selgitavat infot eurotoetustest Eesti majanduses. Täpsemalt struktuurifondide (Euroopa Regionaalarengufondi, Euroopa Sotsiaalfondi ja Ühtekuuluvusfondi) toetustest, mida jagatakse Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valdkondades: ettevõtluses, innovatsioonis, turismis, transpordis, infoühiskonna arendamises ja energiasäästus elamumajanduses. Täpseid numbreid juba kasutuses olevate (väljamaksed) ning kasutusse võetavate (võetud kohustused) summade kohta näed Toetustasku graafikust, mida ajakohastame pidevalt. Graafik ja teised visuaalsed lahendused võimaldavad keerulisest eurorahade temaatikast saada kergelt jooksvat ülevaadet.

Meie üks soov on pakkuda laiemat tausta ja selgitavat infot eurotoetuste kasutamise kohta, tutvustada ja avada selle jagamist reguleerivat süsteemi ja rääkida huvitavatest projektidest ja arendustest, mida eurotoetustest toetame.

Ja teine soov on arendada arutelu Sinu ja meie ülejäänud lugejaskonnaga nendel teemadel. Sekkumiseks on Sul võimalus avaldada oma mõtteid ja kommenteerida postitusi või kirjutada meile: toetustasku@gmail.com. Anna meile teada, mis teemad Sind enam huvitavad ja millest Sa rohkem infot ootad! Siis teame seda juba järgmiste postituste puhul arvestada.

Toetustasku meeskond

Nele - MKM välisvahendite osakond
Martin - MKM välisvahendite osakond
Anneli - MKM välisvahendite osakond
Aivo - MKM riigi infosüsteemide osakond
Kristiina - MKM transpordi arengu osakond

Toetusvaldkonnad

Selgema ülevaate saamiseks, millistele tegevustele ja milliste asutuste kaudu on MKM valdkondades võimalik eurotoetusi taotleda, koostasime tabeli. Leiad selle siit kõrvalt.

Laiemad valdkonnad, kus eurotoetust jagatakse on: ettevõtlus, innovatsioon, turism, transport, infoühiskonna arendamine ja energiasääst elamumajanduses.

Head tutvumist!

reede, 9. aprill 2010

Loo-Maardu maanteelõik

Sellel nädalal algasid ehitustööd Loo-Maardu maanteelõigul, mille käigus rajatakse 3,7km ulatuses 6-rajaline ning 3,1km ulatuses 4-rajaline I klassi nõuetele vastav maantee.

Renoveeritavale maanteelõigule lisaks ehitatakse kaks eritasandilist ristmikku Loo ja Maardu juurde ning osaliselt muudetakse Jõelähtme eritasandilist ristmikku. Samuti ehitatakse uuele teelõigule 5,8km jagu kogujateid, 8 km kergliiklusteid, 564m müratõkkeseina, kaks tunnelit ja sild jalakäijatele ning jalgratturitele. Üle Pirita jõe kulgev vana raudteesild ehitatakse ümber kergliiklussillaks.

Ehitustööd valmivad 2011. aasta lõpuks ning lähevad maksma 381,3 mln krooni, millest 80% tuleb Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.

7 kommentaari:

Ain Kendra ütles ...

Tundub hea uudisena, kuid mitu aastat selle objektiga plaanidest maas ollakse?
Kuidas on Väo sõlmega, mis praegu pakist lahti seotud on? Ilma Väo sõlmeta ei ole sest lahendusest palju abi.

Kristiina ütles ...

Tõepoolest, projekti edenemine on viibinud seoses erinevate probleemide esilekerkimisega. Probleemiks on osaliselt projekti maa-alasse ulatuv Natura ala, Pirita jõe kaitseala, erinevate kooskõlastuste saamine jne. Osapooled on aktiivselt otsinud probleemidele lahendust ja läbimurre on lähedal.

Loo-Maardu rekonstrueerimine on osa suurprojektist „E20 Tallinn-Narva maantee Väo-Maardu teelõigu ehitus“, millele on oma heakskiidu andnud Euroopa Komisjon ja mille tulemusena leiab ka Väo sõlm lahenduse. Projekti plaanidega võite tutvuda Maanteeameti kodulehel (http://www.mnt.ee/atp/?id=3033).

Ain Kendra ütles ...

Mil viisil see läbimurre võiks teostuda kui Väo sõlme naabruses on mitmed planeeringud mis Väo projektiga ei haaku? Mõlemad Lasnamäe planeeringud (elamualade ja tööstusalade omad) näiteks.

Kristiina ütles ...

Tallinna linnal on hetkel käimas Väo detailplaneering (DP) ja Lasnamäe tööstusalade üldplaneeringu menetlus.
Keskkonnaamet menetleb nende planeeringute KSH-sid (keskkonnamõju strateegiline hindamine) koos.

Lasnamäe tööstusalade üldplaneeringu KSH pole veel nii valmis, et seda esitada Keskkonnaametile. Samas viibib Väo DP kehtestamine, mille KSH esitati Keskkonnaametile detsembris 2009 ja mille kohta esitatud ettepanekud on arutlemisel.

Hetkel siis puudub Väo tehnilisel projektil TLN Keskkonnaameti kooskõlastus, mis sõltub Lagedi tee ja Peterburi tee piirkonna detailplaneeringute (Väo DP) KSH (sh Pirita jõe Natura 2000 ala hindamise aruanne) ja Lasnamäe tööstusalade üldplaneeringu KSH kinnitamisest ja sealsetest tingimustest. Kui mõlemad KSHd on kooskõlastatud, siis on võimalik kehtestada Väo DP ja minna edasi.

Ain Kendra ütles ...

Näiteks Väo karjääri rajatud elektrijaama planeering kinnitati tingimustel, et põletatav kraam tuuakse raudteega. Tegelikkuses on kasutusel autotransport ja väga suure tõenäosusega raudteed ei tule. Kahtlen tõsiselt, kui palju oli Väo sõlme projekteerijatel, aga ka Tallinna ringtee projekteerijatel adekvaatset infot selle kohta, milline liiklus ja kuidas just endise Väo karjääri aladega seondub.
Teadaolevalt muutusid Natura ala osas kas piirid või tingimused ja tulemusena ei ole Keskkonnaamet enam nõus Väo sõlme projektiga.
Lssnamäe tööstusalade üldplaneeringu KSH on esitatud Keskkonnaametile juba möödund aasta septembris, samuti on toimunud selle avalikud arutelud.

Kristiina ütles ...

Kinnitame, et projekteerija on asjadega kursis. Spekulatsioone on alati mitmesuguseid, eriti siis kui on tegu sellise suure ja paljusid osapooli mõjutava projektiga.

Ain Kendra ütles ...

Millised eeltoodud kommentaaris esitatud väited on spekulatiivsed?

Postita kommentaar