neljapäev, 29. jaanuar 2009
Hea uudis kõikidele rongisõpradele!!
See aasta on alanud nii Eesti Raudtee kui ka MKMi jaoks teguderohkelt. Vaatasime läbi kolme projekti rahastustaotlused, mis on suunatud rongiliikluse elavdamiseks ja reisijale mugavamaks muutmiseks. Kõik kolm said nüüd ministrilt rohelise tule jätkamiseks!
Projektiga „Reisiplatvormide üleviimine eurokõrgusele“ rekonstrueeritakse kõik platvormid elektrirongide peatuskohtades – ooteplatvormid ehitatakse madalamaks, nii et nad vastaksid eurostandarditele. Meie, reisijate, jaoks tähendab see eelkõige seda, et tulevikus on palju kergem ja ohutum lapsevankri, kipsis jala või väga kitsa seelikuga :) rongi siseneda. Samuti ei pea vanemad inimesed end enam hetkekski tundma ebaturvaliselt rongilt platvormile ja platvormilt rongile hüpates.
Ohutuse suurendamiseks on mõeldud ka teine projekt, „Reisijate turvalisuse tagamine reisirongide piirkonnas“, millega rajatakse Tallinn-Tartu raudteelõigul olevate jaamade juurde vajalikud turvalised ülekäigukohad nii, et liikumine oleks lihtsam ja mugavam.
Kolmas projekt on osa hiigelsuurest ettevõtmisest nimega Rail Baltica, millega kolm Balti riiki loovad ühtse raudteeliini Tallinnast Vilniuseni. See võimaldab kõigil meil rongiga otse ja kiiremini Lääne-Euroopasse sõita. Praeguse projektiga rekonstrueeritakse Tallinn-Tapa lõik.
Uusi platvorme ja ülekäigukohti saame imetleda juba järgmisel aastal. Rail Baltica projekt võtab natuke rohkem aega ja Tallinn-Tapa lõik peaks valmima 2011. aastal. Kuid usume, et see on ootamist väärt!
Kui kedagi huvitab täpsem tööde kirjeldus, siis see riputatakse peagi üles Eesti Raudtee kodulehele (http://www.evr.ee/).
Teisi transpordi europrojekte leiad Struktuurifondide kodulehelt! http://www.struktuurifondid.ee/?id=6454.
Labels:
jooksen ja teatan,
transpordilahendused
10 kommentaari:
Kindlasti on Toetustasku lugejad tähele pannud, et lisnadunud on uus liige meie meeskonda - Kristiina! Ja tegelikult ka Heli ei mainunud me blogi avades. Kristiina hakkab kajastama transpordi valdkonnas toimuvat, kuna igapäevaselt tegeleb ta just selle valdkonna projektidega, Heli toetab meid aga MKM kommunikatsiooni põhimõtetest lähtudes.
Tere!
Kas see on õige, et ehitatakse madalamaks? Nt Tondi platvorm on praegu liiga madal. Väga tihti tuleb lapsevankritega noori emasid ja vanemaid inimesi väljumisel ja sisenemisel aidata. Eriti hull lugu, kui platvorm veel libe ka on. Kas lagunevad platvormid ka ära parandatakse?
Aitäh väga asjalike küsimuste eest!
Jah, platvormid ehitatakse renoveerimise käigus madalamaks, nii et nad vastaksid uuele kehtestatud standardile. Peagi soetatakse eurotoetuste abil ka uued kaasaegsed rongid, millele olemasolevate platvormide kõrgused ei sobi. Uutesse rongidesse sisenemine uutelt platvormidelt saab olema praegusest olukorrast mugavam.
Kui te soovite saada platvormide kohta lisainfot, siis pöörduge julgelt kas AS Eesti Raudtee või AS Elektriraudtee poole!
Tere!
Kas on juba teada millal Rail Baltica kogu ulatuses valmib?
Tere,
Ega pole uudiseid Tallinn-Haapsalu rongiliikluse taastamise kohta?
Tere hommikust!
Kui te mõtlete, millal ümberistumata Tallinnast Vilniusesse saab, siis seda on keeruline ütelda. Kõigepealt viiakse Rail Baltica teelõigul Kaunas-Riia-Tallinn läbi teostatavusuuring ja seejärel tehniline uuring. Seejärel saab järgmiseid verstaposte püstitada.
Tallinn-Haapsalu rongiliikluse taastamiseks me otseseid tegevusi täna ei planeeri.
tere
kui kaugel on uute reisirongide hange?
Tere,
hetkel tegeletakse hankedokumentide vormistamisega.
Tere,
Kas Koidula piirijaama ehitust ( k.a rööbaste vahetus ) rahastatakse samuti EL rahadest? Kui see nii on, siis mis projekti raames ?
Sama küsimus Tartu-Valga raudteelõigu kohta.
Ette tänades
Aitäh küsimuste eest.
Tartu-Valga raudteelõik on TEN-T projekt (http://www.mkm.ee/mis-on-ten-t/). Siiski kattis enamuse projekti kuludest EVR, kuna TEN-T toetuse määr oli u. 30%
Koidula piirijaama ehitust rahastatakse enamuses samuti EVR-i rahadest, seda läbi pikaajalise tagasimakse RKAS-i kaudu. Lisaks kasutati Koidula projektis ka riigieelarvelisi vahendeid, seda eelkõige mis puudutas piirijaama ühendamiseks vajalike teede ja sildade ehitust. Eeluuringud ja projekteerimine tehti EL abil.
Postita kommentaar