neljapäev, 26. veebruar 2009
EASi ekspordimeetmed luubi all
Praeguses majandusolukorras on Eestile oluline ekspordimahtude kasvatamine. Lisaks olemasolevatele toetustele, on välja töötamisel ning võimalikult kiiresti töösse rakendumas ettevõtete tugipakett, mille eesmärk on toetada just eksportivaid ettevõtteid.
Mul on hea meel, et ka ettevõtjatele on see oluline ning väga populaarseks on muutunud EASi hallatavad struktuurivahenditest rahastatavad ekspordimeetmed, mida on kolm – eksporditurundus, ühisturundus ja välismessid. Neist esimene on meede, mille planeeritud kohustuste mahtusid pidime eelmisel aastal juba tõstma! Nii palju oli sisse tulnud ja heaks kiidetud taotlusi.
Ettevõtjad saavad toetust küsida kas uutele turgudele sisenemise turundustegevusteks või siis juba eksporditavatel turgudel oma tegevuse laiendamiseks. Mõlemad tegevused on praeguses majandusolukorras väga olulised ning EASi toetus on aidanud nii mõnelgi ettevõttel sihipärase turundustegevusega praeguses keerulises majandusolukorras müügimahtusid kas stabiilsena hoida või kasvatada.
Väga hea oleks, kui ettevõtted paneksid seljad kokku ning kasutaksid võimalust ühiselt välismessidel osaleda. Seda Eesti ettevõtjad küll eriti kasutada ei taha, kuna levib suhtumine, et kuidas sa ikka konkurendiga koos midagi teed. Samas oma väikeste tootmisnumbritega ei suuda ettevõte üksi jällegi suurte turgude tellimusmahtusid täita ning seetõttu ei pruugita võtta teda ka tõsiselt. Mitmekesi koos minnes ning koostööd tehes võiksid võita kõik osapooled!
Oleme saanud tagasisidet, et eksporditurunduse meetme tingimused on kohati väga karmid ning kuidas küll peaks ettevõtja suutma kokku panna sellise ekspordiplaani, mis vastaks EASi konsultantide ootustele. Sellest järeldatakse, et siin ei saa olla muud, kui minna erakonsultandi juurde, kes kiiresti vajalikud lahtrid täidab ning selle eest ka vastava summa küsib.
Tihti aga ettevõtjad (just väiksemad) ei tule selle peale, et ekspordiplaan kui selline pole vajalik ainult EASile taotluse hindamiseks, vaid peaks andma olulise sisendi ka ettevõtjaile endile. Need ajad on Eestis kahjuks läbi, kus oma toodangule leiti kliendid sihtturgudel peaaegu ilma turundustegevuseta, kuna tootmismahtudest piisas maksimaalselt ühele kliendile ning rohkem muret tundma ei pidanud. Praeguses olukorras tagab müügiedu siiski läbimõeldud tegevuskava, mida ekspordiplaan sisuliselt ongi! Piisab, kui ettevõtja oma peas eesmärgid seab, võimalike sihtturgude kohta infot kogub, kuhu oma toodangut üldse müüa võiks ning vastavalt ka tegevusplaani paika paneb. Ettevõtja enda poolt kokku pandud ekspordiplaan, mis küll nõuab ettevõtjalt veidi rohkem aega ning pühendumist (erakonsultant saab siin olla vaid abiks, mitte iseseisvalt plaani koostajaks), annab kindlasti rohkem väärtuslikku infot nii EASi konsultantidele kui ka projekti hindajatele ja ettevõtjale endale.
Mul on hea meel, et ka ettevõtjatele on see oluline ning väga populaarseks on muutunud EASi hallatavad struktuurivahenditest rahastatavad ekspordimeetmed, mida on kolm – eksporditurundus, ühisturundus ja välismessid. Neist esimene on meede, mille planeeritud kohustuste mahtusid pidime eelmisel aastal juba tõstma! Nii palju oli sisse tulnud ja heaks kiidetud taotlusi.
Ettevõtjad saavad toetust küsida kas uutele turgudele sisenemise turundustegevusteks või siis juba eksporditavatel turgudel oma tegevuse laiendamiseks. Mõlemad tegevused on praeguses majandusolukorras väga olulised ning EASi toetus on aidanud nii mõnelgi ettevõttel sihipärase turundustegevusega praeguses keerulises majandusolukorras müügimahtusid kas stabiilsena hoida või kasvatada.
Väga hea oleks, kui ettevõtted paneksid seljad kokku ning kasutaksid võimalust ühiselt välismessidel osaleda. Seda Eesti ettevõtjad küll eriti kasutada ei taha, kuna levib suhtumine, et kuidas sa ikka konkurendiga koos midagi teed. Samas oma väikeste tootmisnumbritega ei suuda ettevõte üksi jällegi suurte turgude tellimusmahtusid täita ning seetõttu ei pruugita võtta teda ka tõsiselt. Mitmekesi koos minnes ning koostööd tehes võiksid võita kõik osapooled!
Oleme saanud tagasisidet, et eksporditurunduse meetme tingimused on kohati väga karmid ning kuidas küll peaks ettevõtja suutma kokku panna sellise ekspordiplaani, mis vastaks EASi konsultantide ootustele. Sellest järeldatakse, et siin ei saa olla muud, kui minna erakonsultandi juurde, kes kiiresti vajalikud lahtrid täidab ning selle eest ka vastava summa küsib.
Tihti aga ettevõtjad (just väiksemad) ei tule selle peale, et ekspordiplaan kui selline pole vajalik ainult EASile taotluse hindamiseks, vaid peaks andma olulise sisendi ka ettevõtjaile endile. Need ajad on Eestis kahjuks läbi, kus oma toodangule leiti kliendid sihtturgudel peaaegu ilma turundustegevuseta, kuna tootmismahtudest piisas maksimaalselt ühele kliendile ning rohkem muret tundma ei pidanud. Praeguses olukorras tagab müügiedu siiski läbimõeldud tegevuskava, mida ekspordiplaan sisuliselt ongi! Piisab, kui ettevõtja oma peas eesmärgid seab, võimalike sihtturgude kohta infot kogub, kuhu oma toodangut üldse müüa võiks ning vastavalt ka tegevusplaani paika paneb. Ettevõtja enda poolt kokku pandud ekspordiplaan, mis küll nõuab ettevõtjalt veidi rohkem aega ning pühendumist (erakonsultant saab siin olla vaid abiks, mitte iseseisvalt plaani koostajaks), annab kindlasti rohkem väärtuslikku infot nii EASi konsultantidele kui ka projekti hindajatele ja ettevõtjale endale.
Labels:
ettevõtlus,
mõtteterad
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar