tutvustus
transpordiprojektid
toetusvaldkonnad

Transpordiprojektid - kaardil näete transpordi investeeringute kavas olevaid projekte. Kava annab õiguse taotleda eurotoetust, projektitaotlused hindab ja kinnitab MKM
Vaata kaarti täismõõtmetes

Toetustasku – eurotoetused majanduses

Toetustasku on kohaks, kust leiad selgitavat infot eurotoetustest Eesti majanduses. Täpsemalt struktuurifondide (Euroopa Regionaalarengufondi, Euroopa Sotsiaalfondi ja Ühtekuuluvusfondi) toetustest, mida jagatakse Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valdkondades: ettevõtluses, innovatsioonis, turismis, transpordis, infoühiskonna arendamises ja energiasäästus elamumajanduses. Täpseid numbreid juba kasutuses olevate (väljamaksed) ning kasutusse võetavate (võetud kohustused) summade kohta näed Toetustasku graafikust, mida ajakohastame pidevalt. Graafik ja teised visuaalsed lahendused võimaldavad keerulisest eurorahade temaatikast saada kergelt jooksvat ülevaadet.

Meie üks soov on pakkuda laiemat tausta ja selgitavat infot eurotoetuste kasutamise kohta, tutvustada ja avada selle jagamist reguleerivat süsteemi ja rääkida huvitavatest projektidest ja arendustest, mida eurotoetustest toetame.

Ja teine soov on arendada arutelu Sinu ja meie ülejäänud lugejaskonnaga nendel teemadel. Sekkumiseks on Sul võimalus avaldada oma mõtteid ja kommenteerida postitusi või kirjutada meile: toetustasku@gmail.com. Anna meile teada, mis teemad Sind enam huvitavad ja millest Sa rohkem infot ootad! Siis teame seda juba järgmiste postituste puhul arvestada.

Toetustasku meeskond

Nele - MKM välisvahendite osakond
Martin - MKM välisvahendite osakond
Anneli - MKM välisvahendite osakond
Aivo - MKM riigi infosüsteemide osakond
Kristiina - MKM transpordi arengu osakond

Toetusvaldkonnad

Selgema ülevaate saamiseks, millistele tegevustele ja milliste asutuste kaudu on MKM valdkondades võimalik eurotoetusi taotleda, koostasime tabeli. Leiad selle siit kõrvalt.

Laiemad valdkonnad, kus eurotoetust jagatakse on: ettevõtlus, innovatsioon, turism, transport, infoühiskonna arendamine ja energiasääst elamumajanduses.

Head tutvumist!

neljapäev, 26. veebruar 2009

EASi ekspordimeetmed luubi all

Praeguses majandusolukorras on Eestile oluline ekspordimahtude kasvatamine. Lisaks olemasolevatele toetustele, on välja töötamisel ning võimalikult kiiresti töösse rakendumas ettevõtete tugipakett, mille eesmärk on toetada just eksportivaid ettevõtteid.
Mul on hea meel, et ka ettevõtjatele on see oluline ning väga populaarseks on muutunud EASi hallatavad struktuurivahenditest rahastatavad ekspordimeetmed, mida on kolm – eksporditurundus, ühisturundus ja välismessid. Neist esimene on meede, mille planeeritud kohustuste mahtusid pidime eelmisel aastal juba tõstma! Nii palju oli sisse tulnud ja heaks kiidetud taotlusi.
Ettevõtjad saavad toetust küsida kas uutele turgudele sisenemise turundustegevusteks või siis juba eksporditavatel turgudel oma tegevuse laiendamiseks. Mõlemad tegevused on praeguses majandusolukorras väga olulised ning EASi toetus on aidanud nii mõnelgi ettevõttel sihipärase turundustegevusega praeguses keerulises majandusolukorras müügimahtusid kas stabiilsena hoida või kasvatada.
Väga hea oleks, kui ettevõtted paneksid seljad kokku ning kasutaksid võimalust ühiselt välismessidel osaleda. Seda Eesti ettevõtjad küll eriti kasutada ei taha, kuna levib suhtumine, et kuidas sa ikka konkurendiga koos midagi teed. Samas oma väikeste tootmisnumbritega ei suuda ettevõte üksi jällegi suurte turgude tellimusmahtusid täita ning seetõttu ei pruugita võtta teda ka tõsiselt. Mitmekesi koos minnes ning koostööd tehes võiksid võita kõik osapooled!
Oleme saanud tagasisidet, et eksporditurunduse meetme tingimused on kohati väga karmid ning kuidas küll peaks ettevõtja suutma kokku panna sellise ekspordiplaani, mis vastaks EASi konsultantide ootustele. Sellest järeldatakse, et siin ei saa olla muud, kui minna erakonsultandi juurde, kes kiiresti vajalikud lahtrid täidab ning selle eest ka vastava summa küsib.
Tihti aga ettevõtjad (just väiksemad) ei tule selle peale, et ekspordiplaan kui selline pole vajalik ainult EASile taotluse hindamiseks, vaid peaks andma olulise sisendi ka ettevõtjaile endile. Need ajad on Eestis kahjuks läbi, kus oma toodangule leiti kliendid sihtturgudel peaaegu ilma turundustegevuseta, kuna tootmismahtudest piisas maksimaalselt ühele kliendile ning rohkem muret tundma ei pidanud. Praeguses olukorras tagab müügiedu siiski läbimõeldud tegevuskava, mida ekspordiplaan sisuliselt ongi! Piisab, kui ettevõtja oma peas eesmärgid seab, võimalike sihtturgude kohta infot kogub, kuhu oma toodangut üldse müüa võiks ning vastavalt ka tegevusplaani paika paneb. Ettevõtja enda poolt kokku pandud ekspordiplaan, mis küll nõuab ettevõtjalt veidi rohkem aega ning pühendumist (erakonsultant saab siin olla vaid abiks, mitte iseseisvalt plaani koostajaks), annab kindlasti rohkem väärtuslikku infot nii EASi konsultantidele kui ka projekti hindajatele ja ettevõtjale endale.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar