tutvustus
transpordiprojektid
toetusvaldkonnad

Transpordiprojektid - kaardil näete transpordi investeeringute kavas olevaid projekte. Kava annab õiguse taotleda eurotoetust, projektitaotlused hindab ja kinnitab MKM
Vaata kaarti täismõõtmetes

Toetustasku – eurotoetused majanduses

Toetustasku on kohaks, kust leiad selgitavat infot eurotoetustest Eesti majanduses. Täpsemalt struktuurifondide (Euroopa Regionaalarengufondi, Euroopa Sotsiaalfondi ja Ühtekuuluvusfondi) toetustest, mida jagatakse Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valdkondades: ettevõtluses, innovatsioonis, turismis, transpordis, infoühiskonna arendamises ja energiasäästus elamumajanduses. Täpseid numbreid juba kasutuses olevate (väljamaksed) ning kasutusse võetavate (võetud kohustused) summade kohta näed Toetustasku graafikust, mida ajakohastame pidevalt. Graafik ja teised visuaalsed lahendused võimaldavad keerulisest eurorahade temaatikast saada kergelt jooksvat ülevaadet.

Meie üks soov on pakkuda laiemat tausta ja selgitavat infot eurotoetuste kasutamise kohta, tutvustada ja avada selle jagamist reguleerivat süsteemi ja rääkida huvitavatest projektidest ja arendustest, mida eurotoetustest toetame.

Ja teine soov on arendada arutelu Sinu ja meie ülejäänud lugejaskonnaga nendel teemadel. Sekkumiseks on Sul võimalus avaldada oma mõtteid ja kommenteerida postitusi või kirjutada meile: toetustasku@gmail.com. Anna meile teada, mis teemad Sind enam huvitavad ja millest Sa rohkem infot ootad! Siis teame seda juba järgmiste postituste puhul arvestada.

Toetustasku meeskond

Nele - MKM välisvahendite osakond
Martin - MKM välisvahendite osakond
Anneli - MKM välisvahendite osakond
Aivo - MKM riigi infosüsteemide osakond
Kristiina - MKM transpordi arengu osakond

Toetusvaldkonnad

Selgema ülevaate saamiseks, millistele tegevustele ja milliste asutuste kaudu on MKM valdkondades võimalik eurotoetusi taotleda, koostasime tabeli. Leiad selle siit kõrvalt.

Laiemad valdkonnad, kus eurotoetust jagatakse on: ettevõtlus, innovatsioon, turism, transport, infoühiskonna arendamine ja energiasääst elamumajanduses.

Head tutvumist!

neljapäev, 30. aprill 2009

Ma vaatan paadist kiikriga...

Kas te teadsite, et Eesti merealade kogupindala on üle 36 000 km²? Ja et meie oma mereriigi avamere mõõdistusandmed pärinevad 20. sajandi algusest ja Nõukogude Armeelt?

Kuna nõukogudeaegseid andmeid järgides võib hoopis sohu jõuda, siis on hädavajalik meie veed ka sel sajandil ikka joonlaua ja sirkliga läbi "ujuda", sest vahepeal on ka Emake Loodus jõudnud oma vorme muuta ja Kalevipoja märatsemine on kah rannajoont rikkunud.

Uhkusega teatame, et meie mure saab lahenduse! Täna kiitis meie minister heaks Veeteede Ameti taotluse uue meremõõdistuslaeva ostmiseks. Uuest laevast jagub rõõmu paljudele:

1. Meie mõõdistajad andresed ja pearud rõõmustavad kohe kindlasti, sest tulevikus ei takista töötamist isegi mitte 3,5-meetrine laine!
2. Kui vaja, saab laeva kasutada päästetöödel!
3. Kogutavad andmed merepõhjast jõuavad kindlasti meremeeste rõõmuks ka kaartidele.
4. Kalamehed teavad paremini, kus näkkab.
5. Saab ka teadust teha... Nt saab põhjalikumalt uurida Eesti suurimat ja seni ainukest meres avastatud meteoriidikraatrit Osmussaare lähistel.
6. Saab otsida ja ka leida merepõhjast igasuguseid põnevaid asju - laevavrakke, meremiine, traaleri võrke, kadunud aardeid jne.

Ja loomulikult aitab see teadmiste hulk ära hoida õnnetusi ja merepõhjast kerkivaid ootamatuid ja ebameeldivaid üllatusi.

1968. aastast hädavajalikke mõõdistusi sooritanud poilaev EVA võib nüüd auga erru minna. Uus laev alustab tööd 2012. aastal.


Lisainformatsiooni leiad Veeteede Ameti kodulehelt http://www.vta.ee/.

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kas nüüd võib loota, et mere kaardistamine käib kiiremini kui Emajõe kaardistamine? Emajõel on ka imekiire ja tore laev tipptehnikaga, aga mida ei tule on kaardid.

Kristiina ütles ...

Peeter transpordi arengu talitusest vastab:

Kaardistamine on Emajõel käinud suhtelist kiires tempos ja pidevalt. Kaartide trükkimine ja digitaalselt väljastamine on mõttekas siis, kui on mingi konkreetne piirkond valmis ja see on täielikult läbi töötatud/kontrollitud/joonistatud. Vahepealseid jooksvaid tulemisi kohe välja ei panta. Küsimus on tõstatatud ka merenduspoliitika väljatöötamise käigus ning võin öelda, et kaardistamise ja kaartide tootmise metoodika tuleb meil lähiajal arutusele koos Veeteede Ametiga.

Postita kommentaar