neljapäev, 30. aprill 2009
Ma vaatan paadist kiikriga...
Kas te teadsite, et Eesti merealade kogupindala on üle 36 000 km²? Ja et meie oma mereriigi avamere mõõdistusandmed pärinevad 20. sajandi algusest ja Nõukogude Armeelt?
Kuna nõukogudeaegseid andmeid järgides võib hoopis sohu jõuda, siis on hädavajalik meie veed ka sel sajandil ikka joonlaua ja sirkliga läbi "ujuda", sest vahepeal on ka Emake Loodus jõudnud oma vorme muuta ja Kalevipoja märatsemine on kah rannajoont rikkunud.
Uhkusega teatame, et meie mure saab lahenduse! Täna kiitis meie minister heaks Veeteede Ameti taotluse uue meremõõdistuslaeva ostmiseks. Uuest laevast jagub rõõmu paljudele:
1. Meie mõõdistajad andresed ja pearud rõõmustavad kohe kindlasti, sest tulevikus ei takista töötamist isegi mitte 3,5-meetrine laine!
2. Kui vaja, saab laeva kasutada päästetöödel!
3. Kogutavad andmed merepõhjast jõuavad kindlasti meremeeste rõõmuks ka kaartidele.
4. Kalamehed teavad paremini, kus näkkab.
5. Saab ka teadust teha... Nt saab põhjalikumalt uurida Eesti suurimat ja seni ainukest meres avastatud meteoriidikraatrit Osmussaare lähistel.
6. Saab otsida ja ka leida merepõhjast igasuguseid põnevaid asju - laevavrakke, meremiine, traaleri võrke, kadunud aardeid jne.
Ja loomulikult aitab see teadmiste hulk ära hoida õnnetusi ja merepõhjast kerkivaid ootamatuid ja ebameeldivaid üllatusi.
1968. aastast hädavajalikke mõõdistusi sooritanud poilaev EVA võib nüüd auga erru minna. Uus laev alustab tööd 2012. aastal.
Lisainformatsiooni leiad Veeteede Ameti kodulehelt http://www.vta.ee/.
Kuna nõukogudeaegseid andmeid järgides võib hoopis sohu jõuda, siis on hädavajalik meie veed ka sel sajandil ikka joonlaua ja sirkliga läbi "ujuda", sest vahepeal on ka Emake Loodus jõudnud oma vorme muuta ja Kalevipoja märatsemine on kah rannajoont rikkunud.
Uhkusega teatame, et meie mure saab lahenduse! Täna kiitis meie minister heaks Veeteede Ameti taotluse uue meremõõdistuslaeva ostmiseks. Uuest laevast jagub rõõmu paljudele:
1. Meie mõõdistajad andresed ja pearud rõõmustavad kohe kindlasti, sest tulevikus ei takista töötamist isegi mitte 3,5-meetrine laine!
2. Kui vaja, saab laeva kasutada päästetöödel!
3. Kogutavad andmed merepõhjast jõuavad kindlasti meremeeste rõõmuks ka kaartidele.
4. Kalamehed teavad paremini, kus näkkab.
5. Saab ka teadust teha... Nt saab põhjalikumalt uurida Eesti suurimat ja seni ainukest meres avastatud meteoriidikraatrit Osmussaare lähistel.
6. Saab otsida ja ka leida merepõhjast igasuguseid põnevaid asju - laevavrakke, meremiine, traaleri võrke, kadunud aardeid jne.
Ja loomulikult aitab see teadmiste hulk ära hoida õnnetusi ja merepõhjast kerkivaid ootamatuid ja ebameeldivaid üllatusi.
1968. aastast hädavajalikke mõõdistusi sooritanud poilaev EVA võib nüüd auga erru minna. Uus laev alustab tööd 2012. aastal.
Lisainformatsiooni leiad Veeteede Ameti kodulehelt http://www.vta.ee/.
Labels:
jooksen ja teatan,
transpordilahendused
2 kommentaari:
Kas nüüd võib loota, et mere kaardistamine käib kiiremini kui Emajõe kaardistamine? Emajõel on ka imekiire ja tore laev tipptehnikaga, aga mida ei tule on kaardid.
Peeter transpordi arengu talitusest vastab:
Kaardistamine on Emajõel käinud suhtelist kiires tempos ja pidevalt. Kaartide trükkimine ja digitaalselt väljastamine on mõttekas siis, kui on mingi konkreetne piirkond valmis ja see on täielikult läbi töötatud/kontrollitud/joonistatud. Vahepealseid jooksvaid tulemisi kohe välja ei panta. Küsimus on tõstatatud ka merenduspoliitika väljatöötamise käigus ning võin öelda, et kaardistamise ja kaartide tootmise metoodika tuleb meil lähiajal arutusele koos Veeteede Ametiga.
Postita kommentaar