tutvustus
transpordiprojektid
toetusvaldkonnad

Transpordiprojektid - kaardil näete transpordi investeeringute kavas olevaid projekte. Kava annab õiguse taotleda eurotoetust, projektitaotlused hindab ja kinnitab MKM
Vaata kaarti täismõõtmetes

Toetustasku – eurotoetused majanduses

Toetustasku on kohaks, kust leiad selgitavat infot eurotoetustest Eesti majanduses. Täpsemalt struktuurifondide (Euroopa Regionaalarengufondi, Euroopa Sotsiaalfondi ja Ühtekuuluvusfondi) toetustest, mida jagatakse Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valdkondades: ettevõtluses, innovatsioonis, turismis, transpordis, infoühiskonna arendamises ja energiasäästus elamumajanduses. Täpseid numbreid juba kasutuses olevate (väljamaksed) ning kasutusse võetavate (võetud kohustused) summade kohta näed Toetustasku graafikust, mida ajakohastame pidevalt. Graafik ja teised visuaalsed lahendused võimaldavad keerulisest eurorahade temaatikast saada kergelt jooksvat ülevaadet.

Meie üks soov on pakkuda laiemat tausta ja selgitavat infot eurotoetuste kasutamise kohta, tutvustada ja avada selle jagamist reguleerivat süsteemi ja rääkida huvitavatest projektidest ja arendustest, mida eurotoetustest toetame.

Ja teine soov on arendada arutelu Sinu ja meie ülejäänud lugejaskonnaga nendel teemadel. Sekkumiseks on Sul võimalus avaldada oma mõtteid ja kommenteerida postitusi või kirjutada meile: toetustasku@gmail.com. Anna meile teada, mis teemad Sind enam huvitavad ja millest Sa rohkem infot ootad! Siis teame seda juba järgmiste postituste puhul arvestada.

Toetustasku meeskond

Nele - MKM välisvahendite osakond
Martin - MKM välisvahendite osakond
Anneli - MKM välisvahendite osakond
Aivo - MKM riigi infosüsteemide osakond
Kristiina - MKM transpordi arengu osakond

Toetusvaldkonnad

Selgema ülevaate saamiseks, millistele tegevustele ja milliste asutuste kaudu on MKM valdkondades võimalik eurotoetusi taotleda, koostasime tabeli. Leiad selle siit kõrvalt.

Laiemad valdkonnad, kus eurotoetust jagatakse on: ettevõtlus, innovatsioon, turism, transport, infoühiskonna arendamine ja energiasääst elamumajanduses.

Head tutvumist!

reede, 10. september 2010

Kukruse – Jõhvi liiklussõlmest pikemalt

Eelmisel teisipäeval, augustikuu viimasel päeval avasid majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, Maanteeameti peadirektor Tamur Tsäkko, Ida-Regionaalse Maanteeameti direktor Eugen Õis, Ida-Viru maavanem Riho Breivel ning ettevõtte Lämminkäinen Eesti AS juhatuse esimees Sven Pertens Eesti kõigi aegade suurima ja kalleima liiklussõlme Kukruse – Jõhvi, maksumusega 638 mln krooni, millest 189 mln krooni finantseeriti Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi rahadest.

Ehituse käigus valmis 7,3 km lõik neljarealist eraldusribaga maanteed, 14 km kogujateid ning 8 km kergliiklusteid. Lisaks valmis kolm eritasandilist ristmikku, üks riste ja kaks jalakäijate silda. Antud teeehitusobjekt on unikaalne oma raskusastme poolest, kuna tee ehitati vanadele põlevkivikaevanduste aladele pakkudes seetõttu erilist väljakutset ka ehitajatele. Lisaks aeglustus ehitustöid ka Kukruse mõisa lähedalt leitud arheoloogilise avastuse 12.-13. sajandist pärinevate muinaskalmete näol. Arheoloogiline leid anti üle muinsuskaitsjatele ning nüüdseks on need juba turvaliselt Tartu Ülikooli juurde arheoloogidele uurimiseks toimetatud. Hoolimata sellest jõuti teeehitusega tavapärasest erinevalt valmis planeeritust varasemalt ja seda lausa kaks kuud enne tähtaega.

Antud teelõik oli siiani üks Eesti ohtlikumaid, rahvakeeles nimetati Kukruse – Jõhvi teelõiku surmateeks, kuna viimase 10 aasta jooksul hukkus sellel keskmiselt kolm inimest aastas. See on ka arusaadav, kuna liiklustihedus on antud lõigul 14 000 sõidukit ööpäevas, samal ajal kui maanteeületuseks turvaline võimalus puudus. Uue teelõigu puhul rõhutataksegi eelkõige liiklusohutuse kasvu, kuna üle maantee valmisid kaks jalakäijate silda, üks Tammiku ristmiku lähistel ja teine Jõhvi linna sissesõidul. Lisaks maanteele ehitatud kergliiklusteed aitavad samuti ohutusele tugevalt kaasa olles ainukesed Jõhvi ümbruses. Lõpuks on ka Kukruse ning Jõhvi inimestel lisaks euroopalikule maanteele võimalik ohutult ratta-, rulluisusõitu või kepikõndi harrastada.

Avatseremoonia toimus puhkpilliorkestri saatel koos kõnede ja piduliku lindilõikamise Kukruse jalakäijate sillal. Sõnavõttudes rõhutati ikka suurenenud ohutust, paremaid võimalusi jalakäijatele, ehitusobjekti suurt maksumust ja selle tehnilist keerukust. Kohale oli tulnud veidi vähem kui sadakond inimest, kes kõik said lisaks pidulikule avamisele osa ka juba oktoobris külastajatele avatavas Kukruse mõisas tehtud ehitajapoolsest objekti tehnilisest tutvustusest.

2 kommentaari:

andrus ütles ...

Kas transpordivaldkonna jaoks mõeldud EL vahendid/eelarve on 100% projektidega kaetud?

Martin ütles ...

Struktuurivahenditest mõeldud toetused transpordivaldkonnale on 100% projektidega kaetud. Selleks on valitsuse poolt kinnitatud transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava, milles on välja toodud kõik planeeritavad ÜFi kui ERDFi vahenditest rahastavad projektid.
Toetustasku blogi paremas veerus on võimalik jälgida, kui suures osas oleme need projektid kohustustena juba üles võtnud ning kui palju neist ka juba välja maksnud. Täpsemalt saab projektide ja nende maksumustega tutvuda http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13305630.

Postita kommentaar