tutvustus
transpordiprojektid
toetusvaldkonnad

Transpordiprojektid - kaardil näete transpordi investeeringute kavas olevaid projekte. Kava annab õiguse taotleda eurotoetust, projektitaotlused hindab ja kinnitab MKM
Vaata kaarti täismõõtmetes

Toetustasku – eurotoetused majanduses

Toetustasku on kohaks, kust leiad selgitavat infot eurotoetustest Eesti majanduses. Täpsemalt struktuurifondide (Euroopa Regionaalarengufondi, Euroopa Sotsiaalfondi ja Ühtekuuluvusfondi) toetustest, mida jagatakse Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi valdkondades: ettevõtluses, innovatsioonis, turismis, transpordis, infoühiskonna arendamises ja energiasäästus elamumajanduses. Täpseid numbreid juba kasutuses olevate (väljamaksed) ning kasutusse võetavate (võetud kohustused) summade kohta näed Toetustasku graafikust, mida ajakohastame pidevalt. Graafik ja teised visuaalsed lahendused võimaldavad keerulisest eurorahade temaatikast saada kergelt jooksvat ülevaadet.

Meie üks soov on pakkuda laiemat tausta ja selgitavat infot eurotoetuste kasutamise kohta, tutvustada ja avada selle jagamist reguleerivat süsteemi ja rääkida huvitavatest projektidest ja arendustest, mida eurotoetustest toetame.

Ja teine soov on arendada arutelu Sinu ja meie ülejäänud lugejaskonnaga nendel teemadel. Sekkumiseks on Sul võimalus avaldada oma mõtteid ja kommenteerida postitusi või kirjutada meile: toetustasku@gmail.com. Anna meile teada, mis teemad Sind enam huvitavad ja millest Sa rohkem infot ootad! Siis teame seda juba järgmiste postituste puhul arvestada.

Toetustasku meeskond

Nele - MKM välisvahendite osakond
Martin - MKM välisvahendite osakond
Anneli - MKM välisvahendite osakond
Aivo - MKM riigi infosüsteemide osakond
Kristiina - MKM transpordi arengu osakond

Toetusvaldkonnad

Selgema ülevaate saamiseks, millistele tegevustele ja milliste asutuste kaudu on MKM valdkondades võimalik eurotoetusi taotleda, koostasime tabeli. Leiad selle siit kõrvalt.

Laiemad valdkonnad, kus eurotoetust jagatakse on: ettevõtlus, innovatsioon, turism, transport, infoühiskonna arendamine ja energiasääst elamumajanduses.

Head tutvumist!

esmaspäev, 20. september 2010

Valminud on uued reisirongide ooteplatvormid



Foto: AS EVR Infra











Blogi huvitunud kommentaator tõstatas küsimuse reisirongide ooteplatvormide ehitustööde kohta. Siinkohal kirjutan pikemalt, mis praeguseks hetkeks reisirongide platvormide rekonstrueerimise osas tehtud on.

Reisirongide ooteplatvorme rekonstrueeritakse kahest Euroopa Liidu poolt finantseeritavast projektist, mille rakendamise eest vastutab AS EVR Infra.

ERDFist rahastatakse projekti „Reisijate turvalisuse tagamine reisirongide tööpiirkonnas“ prognoositud maksumusega 101 942 878 krooni abimääraga 85%. Projekti raames rekonstrueeritakse 39 reisirongide platvormi. Rekonstrueeritavad reisiplatvormid asuvad AS EVR Infra infrastruktuuril järgmistes omavalitsusüksustes: Aegviidu vald, Tapa vald, Sonda vald, Püssi linn, Vaivara vald, Rakke vald, Tamsalu vald, Jõgeva vald, Jõgeva linn, Palamuse vald, Tabivere vald, Tartu vald, Tartu linn, Ülenurme vald, Kambja vald, Vastse-Kuuste vald, Põlva vald, Põlva linn, Veriora vald, Räpina vald, Orava vald, Rae vald.

Praeguseks hetkeks on valminud Tamsalu jalakäijate tunnel ning ooteplatvormid. Platvormide projekteerimistööde ja ehitusega ning platvormide lähedal asuvate raudteetöödega on alustatud Tallinn-Aegviidu-Tapa suunal (Ülemiste, Lagedi, Kulli, Aruküla, Raasiku, Parila, Kehra, Lahinguvälja, Mustjõe, Aegviidu peatused). Riigihange on välja kuulutatud Tartu-Orava suuna (Reola, Vastse-Kuuste, Vana-Kuuste, Rebase, Valgemetsa, Kiidjärve, Taevaskoja, Põlva, Holvandi, Ruusa, Orava peatused) ooteplatvormide rekonstrueerimistööde teostamiseks ja Tapa-Tartu lõigu vaheliste platvormide (Kiltsi, Vägeva, Pedja, Kaarepere, Uhti ning Lehtse peatused) rekonstrueerimiseks.

ÜFist rahastava projekti „Reisiplatvormide üleviimine eurokõrgusele“ arvestatav maksumus on 128 612 110 kr toetusmääraga 94%. Seoses uute rongide hankimisega aastaks 2013 on vajalik ümber ehitada elektrirongide tööpiirkonna ooteplatvormid seniselt 1100 mm kõrguselt 550 mm kõrgusele. Antud projekti raames viiakse nö eurokõrgusele üle 57 ooteplatvormi. Projekt on jagatud etappideks, millest esimene, 17 raudteeplatvormi rekonstrueerimine Keila – Paldiski ja Keila – Riisipere suundadel on praeguseks lõppjärgus. Lilleküla-Laagri suunal on platvormide rekonstrueerimise ning raudteetööde teostamise hange üsna pea välja kuulutamisel.

9 kommentaari:

Tiberi ütles ...

Suured tänud sisuka kokkuvõtte eest! Mis saab aga Narva liini platvormidest(näiteks Rakvere,Jõhvi,Kohtla,Kiviõli jne.)?

Martin ütles ...

Tapa-Narva liinil on plaanis rekonstrueerida Rakvere, Jõhvi, Kohtla, Kiviõli, Tapa, Jäneda, Sonda ja Püssi peatused.

Peeter ütles ...

Miks Vastse-Kuuste ja paljud teised ooteplatvormid ehitatakse väga kaugele bussipeatustest kuigi Ooteplatvormide Standard ja Ühistranspordi arengukavad näevad ette kokkuehitamist?

Anonüümne ütles ...

Miks ei ole kusagilt võimalik leida infot Ilumetsa peatuskoha uue platvormi kohta?

Toetustasku ütles ...

Toetustaskus kajastame vaid eurotoetustega seotud projekte, kuid Ilumetsa peatuskohta ELi struktuurivahenditest ei rekonstrueerita.

Peeter ütles ...

Millisel põhjusel on Ilumetsa välja jäetud? Millistel alustel toimub eurotoetuste jagamine? Kas järjekordne peatus, mida kellegi arvates pole vaja? Kas on veel peatusi, mis võivad kaduda?
Ilumetsa on aga piisavalt populaarne matkade sihtkoht!

Toetustasku ütles ...

EL struktuurifondide rahast ei olnud võimalik kõiki platvorme rekonstrueerida ning seetõttu jäi ka ühe väikseima kasutatavusega Ilumetsa peatus sellest konkreetsest projektist välja. Küll aga on eesmärgiks rekonstrueerida kõik platvormid, mistõttu otsitakse hetkel rahastusallikat ka Ilumetsa peatuse uuele kõrgusele viimiseks. Platvormid rekonstrueeritakse hiljemalt 31. detsembriks 2012.

EESTIMAA BLOGI ütles ...

Kas ma eksin kui pakun, et Tartu-Koidula liinil tulevikus tõenäoliselt sõidavad vaid kuni kolmevagunilised diiselrongid? Kas sel juhul ei oleks mõttekas 100 m pikkuste ooteplatvormide asemel ehitada u 60 m platvormid?
Kokkuhoitavate rahaliste vahendite arvelt oleks aga ehk võimalik Vastse-Kuuste ja Orava platvormid ehitada jaama piirest välja ääreplatvormidena peatee ääres? Sellega oleks platvormid sõitjatele paremas asukohas!
Tänan!

Toetustasku ütles ...

Tartu-Koidula liinil saavad enamik platvorme olema 35 m pikkused. Üksikute pikemate platvormide puhul kaaluti pikkust 70 m (tulenevalt standardist vajalik 3-vagunilise rongi teenindamiseks). Siiski leidsime, et otstarbekas on ehitada sama pikkusega platvormid, mis ülejäänud infrastruktuuril, kuna erijuhtudel ei ole välistatud ka 4-vagunilise koosseisu kasutamine.

Postita kommentaar