Foto: AS EVR Infra
Blogi huvitunud kommentaator tõstatas küsimuse reisirongide ooteplatvormide ehitustööde kohta. Siinkohal kirjutan pikemalt, mis praeguseks hetkeks reisirongide platvormide rekonstrueerimise osas tehtud on.
Reisirongide ooteplatvorme rekonstrueeritakse kahest Euroopa Liidu poolt finantseeritavast projektist, mille rakendamise eest vastutab AS EVR Infra.
ERDFist rahastatakse projekti „Reisijate turvalisuse tagamine reisirongide tööpiirkonnas“ prognoositud maksumusega 101 942 878 krooni abimääraga 85%. Projekti raames rekonstrueeritakse 39 reisirongide platvormi. Rekonstrueeritavad reisiplatvormid asuvad AS EVR Infra infrastruktuuril järgmistes omavalitsusüksustes: Aegviidu vald, Tapa vald, Sonda vald, Püssi linn, Vaivara vald, Rakke vald, Tamsalu vald, Jõgeva vald, Jõgeva linn, Palamuse vald, Tabivere vald, Tartu vald, Tartu linn, Ülenurme vald, Kambja vald, Vastse-Kuuste vald, Põlva vald, Põlva linn, Veriora vald, Räpina vald, Orava vald, Rae vald.
Praeguseks hetkeks on valminud Tamsalu jalakäijate tunnel ning ooteplatvormid. Platvormide projekteerimistööde ja ehitusega ning platvormide lähedal asuvate raudteetöödega on alustatud Tallinn-Aegviidu-Tapa suunal (Ülemiste, Lagedi, Kulli, Aruküla, Raasiku, Parila, Kehra, Lahinguvälja, Mustjõe, Aegviidu peatused). Riigihange on välja kuulutatud Tartu-Orava suuna (Reola, Vastse-Kuuste, Vana-Kuuste, Rebase, Valgemetsa, Kiidjärve, Taevaskoja, Põlva, Holvandi, Ruusa, Orava peatused) ooteplatvormide rekonstrueerimistööde teostamiseks ja Tapa-Tartu lõigu vaheliste platvormide (Kiltsi, Vägeva, Pedja, Kaarepere, Uhti ning Lehtse peatused) rekonstrueerimiseks.
ÜFist rahastava projekti „Reisiplatvormide üleviimine eurokõrgusele“ arvestatav maksumus on 128 612 110 kr toetusmääraga 94%. Seoses uute rongide hankimisega aastaks 2013 on vajalik ümber ehitada elektrirongide tööpiirkonna ooteplatvormid seniselt 1100 mm kõrguselt 550 mm kõrgusele. Antud projekti raames viiakse nö eurokõrgusele üle 57 ooteplatvormi. Projekt on jagatud etappideks, millest esimene, 17 raudteeplatvormi rekonstrueerimine Keila – Paldiski ja Keila – Riisipere suundadel on praeguseks lõppjärgus. Lilleküla-Laagri suunal on platvormide rekonstrueerimise ning raudteetööde teostamise hange üsna pea välja kuulutamisel.
9 kommentaari:
Suured tänud sisuka kokkuvõtte eest! Mis saab aga Narva liini platvormidest(näiteks Rakvere,Jõhvi,Kohtla,Kiviõli jne.)?
Tapa-Narva liinil on plaanis rekonstrueerida Rakvere, Jõhvi, Kohtla, Kiviõli, Tapa, Jäneda, Sonda ja Püssi peatused.
Miks Vastse-Kuuste ja paljud teised ooteplatvormid ehitatakse väga kaugele bussipeatustest kuigi Ooteplatvormide Standard ja Ühistranspordi arengukavad näevad ette kokkuehitamist?
Miks ei ole kusagilt võimalik leida infot Ilumetsa peatuskoha uue platvormi kohta?
Toetustaskus kajastame vaid eurotoetustega seotud projekte, kuid Ilumetsa peatuskohta ELi struktuurivahenditest ei rekonstrueerita.
Millisel põhjusel on Ilumetsa välja jäetud? Millistel alustel toimub eurotoetuste jagamine? Kas järjekordne peatus, mida kellegi arvates pole vaja? Kas on veel peatusi, mis võivad kaduda?
Ilumetsa on aga piisavalt populaarne matkade sihtkoht!
EL struktuurifondide rahast ei olnud võimalik kõiki platvorme rekonstrueerida ning seetõttu jäi ka ühe väikseima kasutatavusega Ilumetsa peatus sellest konkreetsest projektist välja. Küll aga on eesmärgiks rekonstrueerida kõik platvormid, mistõttu otsitakse hetkel rahastusallikat ka Ilumetsa peatuse uuele kõrgusele viimiseks. Platvormid rekonstrueeritakse hiljemalt 31. detsembriks 2012.
Kas ma eksin kui pakun, et Tartu-Koidula liinil tulevikus tõenäoliselt sõidavad vaid kuni kolmevagunilised diiselrongid? Kas sel juhul ei oleks mõttekas 100 m pikkuste ooteplatvormide asemel ehitada u 60 m platvormid?
Kokkuhoitavate rahaliste vahendite arvelt oleks aga ehk võimalik Vastse-Kuuste ja Orava platvormid ehitada jaama piirest välja ääreplatvormidena peatee ääres? Sellega oleks platvormid sõitjatele paremas asukohas!
Tänan!
Tartu-Koidula liinil saavad enamik platvorme olema 35 m pikkused. Üksikute pikemate platvormide puhul kaaluti pikkust 70 m (tulenevalt standardist vajalik 3-vagunilise rongi teenindamiseks). Siiski leidsime, et otstarbekas on ehitada sama pikkusega platvormid, mis ülejäänud infrastruktuuril, kuna erijuhtudel ei ole välistatud ka 4-vagunilise koosseisu kasutamine.
Postita kommentaar