Ehituse käigus valmis 7,3 km lõik neljarealist eraldusribaga maanteed, 14 km kogujateid ning 8 km kergliiklusteid. Lisaks valmis kolm eritasandilist ristmikku, üks riste ja kaks jalakäijate silda. Antud teeehitusobjekt on unikaalne oma raskusastme poolest, kuna tee ehitati vanadele põlevkivikaevanduste aladele pakkudes seetõttu erilist väljakutset ka ehitajatele. Lisaks aeglustus ehitustöid ka Kukruse mõisa lähedalt leitud arheoloogilise avastuse 12.-13. sajandist pärinevate muinaskalmete näol. Arheoloogiline leid anti üle muinsuskaitsjatele ning nüüdseks on need juba turvaliselt Tartu Ülikooli juurde arheoloogidele uurimiseks toimetatud. Hoolimata sellest jõuti teeehitusega tavapärasest erinevalt valmis planeeritust varasemalt ja seda lausa kaks kuud enne tähtaega.
Antud teelõik oli siiani üks Eesti ohtlikumaid, rahvakeeles nimetati Kukruse – Jõhvi teelõiku surmateeks, kuna viimase 10 aasta jooksul hukkus sellel keskmiselt kolm inimest aastas. See on ka arusaadav, kuna liiklustihedus on antud lõigul 14 000 sõidukit ööpäevas, samal ajal kui maanteeületuseks turvaline võimalus puudus. Uue teelõigu puhul rõhutataksegi eelkõige liiklusohutuse kasvu, kuna üle maantee valmisid kaks jalakäijate silda, üks Tammiku ristmiku lähistel ja teine Jõhvi linna sissesõidul. Lisaks maanteele ehitatud kergliiklusteed aitavad samuti ohutusele tugevalt kaasa olles ainukesed Jõhvi ümbruses. Lõpuks on ka Kukruse ning Jõhvi inimestel lisaks euroopalikule maanteele võimalik ohutult ratta-, rulluisusõitu või kepikõndi harrastada.
Avatseremoonia toimus puhkpilliorkestri saatel koos kõnede ja piduliku lindilõikamise Kukruse jalakäijate sillal. Sõnavõttudes rõhutati ikka suurenenud ohutust, paremaid võimalusi jalakäijatele, ehitusobjekti suurt maksumust ja selle tehnilist keerukust. Kohale oli tulnud veidi vähem kui sadakond inimest, kes kõik said lisaks pidulikule avamisele osa ka juba oktoobris külastajatele avatavas Kukruse mõisas tehtud ehitajapoolsest objekti tehnilisest tutvustusest.
2 kommentaari:
Kas transpordivaldkonna jaoks mõeldud EL vahendid/eelarve on 100% projektidega kaetud?
Struktuurivahenditest mõeldud toetused transpordivaldkonnale on 100% projektidega kaetud. Selleks on valitsuse poolt kinnitatud transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava, milles on välja toodud kõik planeeritavad ÜFi kui ERDFi vahenditest rahastavad projektid.
Toetustasku blogi paremas veerus on võimalik jälgida, kui suures osas oleme need projektid kohustustena juba üles võtnud ning kui palju neist ka juba välja maksnud. Täpsemalt saab projektide ja nende maksumustega tutvuda http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13305630.
Postita kommentaar